Powoli powracam ..... i mały przegląd prasy


W ostatnim tygodniu dopadło mnie dość mocne przeziębienie, z tego też powodu mało bywałam na blogu :( Jedna z racji tego iż, powoli powracam do zdrowia postanowiłam, zrobić mała notkę o polecanych produktach do twarzy przez magazyn InStyle :) 
Wszystkie te zdjęcia znajdziecie w listopadowym wydaniu tego magazynu.
Bardzo chciałam zrobić dziś jakiś makijaż, niestety nie jestem jeszcze na tyle zdrowa, żeby pokazywać moje zmęczone chorobą oczy :/


Cera wrażliwa
Skóra wrażliwa jest skłonna do szybkich reakcji alergicznych lub zmian w jej kolorycie. Osoby z bardzo wrażliwą skórą bardzo szybko reagują na wysokie oraz niskie temperatury. Ponadto, widać na niej widoczne zmiany nawet pod wpływem stresu, wiatru, słońca oraz innych czynników.  Dodatkowo skóra może reagować szczypaniem, pieczeniem lub intensywnym swędzeniem. Skóra wrażliwa jest przeszkodą do używania większości zapachowych kosmetyków oraz tych, które zawierają kwasy owocowe.


Cera sucha
Zazwyczaj jest ona:
- delikatna i widocznie cienka,
- matowa,
- jasnożółtego lub jasnoróżowego koloru,
- wyschnięta,
- prześwitują przez nią naczynia krwionośne,
- podrażniona,
- w dotyku szorstka lub chropowata,
- nieelastyczna.




Cera tłusta
Cera tłusta często spotykana jest u młodych kobiet i dziewcząt, zwłaszcza u osób po 12 roku życia. Powodem jest zbyt duża aktywność gruczołów łojowych.  Charakteryzuje się szaro-żółtawym kolorytem często określanym mianem koloru ziemistego, rozszerzonymi porami, skłonnością do tworzenia się zaskórników, grudek oraz ropnych wyprysków.
Cera naczynkowa
Cera naczynkowa charakteryzuje się widoczną obecnością małych rozszerzonych naczynek krwionośnych w okolicach nosa, na policzkach i brodzie. Są one widoczne pod skórą, tworząc zauważalne czerwone linie, zaczerwienienie, czy "rumieńce".
Cera normalna
Ma zazwyczaj jasną barwę, jest gładka i pozbawiona przebarwień. Jest to wyjątkowo rzadko spotykany typ skóry u osób po okresie dojrzewania. Właściwie nie pojawiają się na niej krosty czy rozszerzone pory. Gruczoły łojowe pracują normalnie. Zazwyczaj jest dobrze napięta i nie występuje uczucie ściągania. Brak problemów nie oznacza jednak, że skóra nie potrzebuje odpowiedniej pielęgnacji.
Cera dojrzała
To skóra na której widać objawy upływającego czasu. Problem ten pojawia się u osób w różnym wieku, najczęściej jednak pomiędzy 35 a 40 rokiem życia. Cera dojrzała nie mieści się w klasycznym podziale rodzaju cer, ponieważ podział ten różnicuje skórę ze względu na jej rodzaj, a nie wiek. Osoby ze skórą dojrzałą mają najczęściej cerę suchą lub mieszaną.


Mam nadzieję, że informacje te komuś będą przydatne :) 
Myślę, że wkrótce będę mogła powrócić do Was z makijażami :) Muszę tylko doprowadzić moją skórę do używalności ;) 

Patrycja

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

10 komentarzy:

  1. Fajny pomysł z tym postem!Myślę , że wielu osobą się przyda:)Ja już to czytałam bo tylko InStyle pojawi się w kiosku od razu kupuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. chociaż ostatniego numeru jeszcze nie widziałam to jestem pewna, że może rok temu czytałam i oglądałam ten artykuł o pielęgnacji rożnych typów skóry
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. zapomniałam, napisać dodaje do obserwowanych

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakręcony świat Wery: no właśnie nie było- nie wiem dlaczego :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny blog i super kosmetyki:) Pozdrawiam Obserwuje i Zapraszam do mnie♥♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuje za ten post ;) Ja kupie sobie rem z olay do cery tłustej na pewno. Niektóre ceny sa astronomiczne . o.O ;))

    OdpowiedzUsuń
  7. wracaj wracaj kochana bo brakuje tu Twoim makijaży ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. przydałoby sie coś do skóry tłustej, najlepiej coś dobrego i taniego ;-)
    Zdrowiej szybko :*

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję, za każdy pozostawiony komentarz :)